Home

Saturday, February 7, 2009

juz a playback 6_6

Dalam Mihrab Cinta

Buku yg baru aku beli & baru usai ku baca ( chee..dlm sebok2 nk closing acc pun aku smpt gak bace buku...huargh..huargh.huagrh..
satu lg karya penulis Indo. yg makin menarik minat aku, sarjana dari Bumi Anbiya Sdr Habiburrahman El Shirazy.

Actually novelet ini adlh himpunan novel2 yg menarik dan atr nye sengaja di gantung pengakhirannya..pada pndpt aku mgkn sdr penulis mahu mengembangkan lg cerita itu...( boleh trime ke pdpt aku neh? ) Di dalamnya terdiri dari kisah ‘Takbir Cinta Zahrana’, ‘Dalam Mihrab Cinta’, dan ‘Mahkota Cinta’. Plg best & mybe ada sambungannya bg aku adlh kisah yg bertajuk "Dlm Mihrab Cinta" tu..

Syamsul Hadi ( watak utama )akibat terkena fitnah dari teman seasramanya, ia jadi dimusuhi oleh semua orang disekelilingnya termasuk keluarganya. Dalam fitnah yang sangat kejam itu akhirnya ia terbujuk oleh rayuan setan untuk melakukan pencopetan. Bukan karena apa2 melainkan alasan perut. Namun Yang Maha Kuasa masih menuntunnya ke jalan yang benar. sinopsis sket jer..

ayat dlm novel ini yg menarik bagi aku adlh..."kalau bt jahat begitu nekad sekali! kenapa bila nk berbuat baik perlu teragak agak???!!!" wpun simple bhsanye tp amat dalam dn bermakna skali..kan kan kan

oke lh..pada kawan2 aku syorkan bacalah buku ini....adios.

p/s : aku still tgu bila cinta bertasbih ep 2. bile nk kuar nii????

0 peduli:

Post a Comment