Home

Monday, December 29, 2008

~terhanyut oleh cinta haryani & laksamana sunan~ a copypaste fr my 1MQ



buku yg agak2 baru tp bukn terbaru yg aku beli
Bagaikan Puteri, Cinta Sang Ratu & Hijab Sang Pencinta...

stlh sekian lama...aku bepeluang baca buku ini
yg first 1 - Bagaikan Puteri pd 3 Nov 2008
actually aku dh beli lama
cuma xdak kesempatan utk mmbaca
YA ALLAH jgn la Engkau tarik nikmat ku
berdampingan dgn buku2 yg aku cinta..


aku mula baca dr helaian pertama
pada jam 11.45pm....sungguh mendebarkan
dan aku jatuh cinta....

haryani dr zaman ini
lincah bergaya & periang
menerima hadiah mushaf yg tercatat namanya
~haryani, kau bagaikan puteri~
mushaf dr kurun terdahulu...

akibat dr kecelakaan
haryani terperangkap dlm dunia koma
yg mempertemukannya dgn laksamana sunan
mewarnai lukisan cinta di dlm hati
gadis dr abad 21 dn sang wira dr kurun ke 15

kisah cinta mustahil
yg dipotretkan dgn begitu indah
hingga mencabar daya fikir sendiri
mana mungkin kes sebegini terjadi?????
jika dihitung pada logik akal manusia
tp kita xdpt juga nk menolaknya
kerana sesungguhnya
Tuhan lebih mengetahui di atas segala sesuatu...

konflik kebenaran vs kebatilan
mgheret laksamana sunan
ke dlm gelojak rasa yg maha hebat
agama yg diperjuang
haryani yg dicinta
maka pengorbanan adlh jln yg terbaik
berkorban krn cintaNya
cinta pd Illahi
cinta pd Rabbi

haryani di dlm dunia koma yg sepi di abad 21
yg ditagih cintanya oleh keluarga, rakan
dan dani...
di rayu utk kembali

haryani yg hidup dgn cinta di kurun ke 15
sehingga memutuskan
utk memilih kekal berada di situ

dani..pemuda abad 21
jatuh kasih pada haryani yg sepi
bagai ada suatu tautan yg kuat
yg mendorongnya utk membawa haryani
kembali...

aduhhh..begitu asyik aku mmbaca
sehingga xterasa masa berlalu
dn aku terlupa masa tidurku..
laksamana sunan, haryani & dani
jodoh yg bersilang & melangkaui zaman

laksamana sunan & haryani
cinta yg indah, lahir dr jiwa yg suci
bercerai jasad, hancurlah hati...

dani yg mendamba cinta haryani
ttpi kalah pada pesona sang wira
haryani begitu kelam tanpa cintanya
lalu dani mmbawa diri
mencari warisan yg tertinggal
di bumi aceh...
cinta yg mmbawanya berkelana
dn terperangkap hilang entah ke mana...

habis aku baca pada jam 5.00am
aku bagai terperangkap dlm waktu
sungguh luarbiasa...

kembara epik yg sungguh luar biasa

0 peduli:

Post a Comment